Terug naar klantenservice

Veelgestelde vragen over: Betalen en verzenden

Hoe betaal ik de bestelde producten?

Na bestelling wordt het gewenste product bij u thuisbezorgd. U kunt gemakkelijk achteraf betalen door middel van één van onze betaalmethoden. We gebruiken voor de online betaalmethoden de omgeving van betaalpartner Adyen.

 

Indien u een bedrag aan ons wilt overschrijven, dan verzoeken wij u het rekeningnummer te gebruiken zoals vermeld op de bijgesloten factuur bij uw pakket.

Al onze producten zijn inclusief administratie- en verzendkosten en BTW.

Let op! Wanneer u kiest voor bewaarpotten kunnen hier extra verzendkosten bij komen. Dit wordt vermeld in de Winkelwagen.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

We bieden verschillende betaalmogelijkheden aan, zodat er altijd een betaalmogelijkheid is die bij u past. Onze online betaalmethoden worden aangeboden door betaalpartner Adyen. De aangeboden betaalmethoden verschillen in Nederland en België. Hieronder vindt u alle informatie.

Nederlandse betaalmethoden

iDEAL

iDEAL is een handig en betrouwbaar online betaalsysteem, dat is gekoppeld aan het internetbankierprogramma van uw bank. Indien u kiest voor betaling achteraf, dan ontvangt u na ontvangst van het pakket een betaalverzoek per e-mail. 

creditcard

Creditcard

Met alle gemakken en voordelen van Visa en MasterCard achteraf betalen? Dat kan! Indien u kiest voor betaling achteraf, dan ontvangt u na ontvangst van het pakket een betaalverzoek per e-mail.

automatische incasso

Automatische incasso (SEPA)

Bij betalen per automatische incasso geeft u Vitaminen Op Recept toestemming om het geld door de bank van uw rekening te laten schrijven. Zelf hoeft u er dus niets voor te doen. De afschrijving vindt een paar dagen na ontvangst van het pakket plaats. U kunt automatische incasso's altijd stopzetten of ongedaan laten maken (storneren) door uw bank.

factuur

Factuur / Achteraf betalen

Als u kiest voor een betaling achteraf met factuur, dan maakt u de betaling na ontvangst van het pakket zelf over via telebankieren, een overschrijvingskaart via de post of internetbankieren. De factuur met alle betaalgegevens zit bijgesloten in het pakket. Na ontvangst van de factuur heeft u 14 dagen de tijd om te betalen.

U kunt het bedrag overmaken op:

IBAN: NL 16 INGB 0006349643
t.n.v. VitaminenOpRecept*
BIC: INGBNL2AXXX

Vermeld bij uw overschrijving altijd de referentie zoals op de factuur aangegeven. Hiermee kunnen we uw betaling correct en snel verwerken.

Helaas hebben wij geen mogelijkheid meer tot het meesturen van Acceptgirokaarten.

*Het kan zijn dat uw bank de melding 'Medivital' aangeeft als rekeninghouder. Dit betreft het overkoepelende bedrijf en is dus correct.


Belgische betaalmethoden

Bancontact

Bancontact

Bancontact's online betaalplatform kan gebruikt worden door iedereen met een door Bancontact uitgegeven betaalkaart.

Sofort banking

Sofort banking

SOFORT Banking is een innovatieve online betaalmethode met TÜV certificaat (zeer gerenommeerd Duits keuringsinstituut). Met het beveiligde overschrijvingsformulier wordt automatisch de verbinding tot stand gebracht met uw online bank. De betaling zal dan ook direct verstuurd worden. Op deze manier wordt online shoppen snel en veilig.

Creditcard

Creditcard

Met alle gemakken en voordelen van Visa en MasterCard achteraf betalen? Dat kan! Ontvang na ontvangst van uw pakket een e-mail met de directe betaallink.

SEPA

Domiciliëring (SEPA)

U kunt ook betalen via een domiciliëring van uw rekeningnummer. De betalingen worden automatisch uitgevoerd zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. De afschrijving vindt 3 tot 5 dagen na ontvangst van het pakket plaats. Betalen via domiciliëring is gratis.

Uiteraard worden er alleen bedragen afgeschreven als er een pakket verzonden is. Als u kiest voor een betaling via domiciliëring, dan geeft u tijdens het bestelproces toestemming aan Vitaminen Op Recept om het bedrag van uw rekening af te schrijven. Hierbij maken wij geen gebruik van een schriftelijk mandaat.

Op deze manier heb je het pakket snel in huis, en blijft bestellen en betalen eenvoudig en gemakkelijk. Je kunt de betaling per domiciliëring altijd stopzetten of ongedaan laten maken door uw bank.

factuur

Factuur / Achteraf betalen

Als u kiest voor een betaling achteraf met factuur, dan maakt u de betaling na ontvangst van het pakket zelf over via telebankieren, een overschrijvingskaart via de post of internetbankieren. De factuur met alle betaalgegevens zit bijgesloten in het pakket. Na ontvangst van de factuur heeft u 14 dagen de tijd om te betalen.

U kunt het bedrag overmaken op:

IBAN: NL 16 INGB 0006349643
t.n.v. VitaminenOpRecept*
BIC: INGBNL2AXXX

Vermeld bij uw overschrijving altijd de referentie zoals op de factuur aangegeven. Hiermee kunnen we uw betaling correct en snel verwerken.

Helaas hebben wij geen mogelijkheid meer tot het meesturen van Acceptgirokaarten.

*Het kan zijn dat uw bank de melding 'Medivital' aangeeft als rekeninghouder. Dit betreft het overkoepelende bedrijf en is dus correct.

Betalen aan Medivital? Is dit ook Vitaminen op Recept?

Ja, Medivital is het overkoepelende bedrijf van Vitaminen op Recept. Het kan zijn dat als u een betaling aan ons doet via een overschrijving, deze naam naar boven komt wanneer u onze IBAN invoert. Dit betreft het juiste bedrijf waar u de betaling aan doet, en u kunt met een gerust hart de betalingen hier naar overmaken.

Wat is Adyen? Ik zie dit bij mijn betaling staan.

Adyen is de betaalpartner die voor ons de online betalingen faciliteert. Ook wordt via deze partner de automatische incasso/domiciliëring geregeld. Wanneer u op een betaallink klinkt voor een online betaling, dan wordt u doorverwezen naar de betaalomgeving van Adyen.

Het is niet mogelijk om een bedrag dat bedoeld is voor Vitaminen op Recept, naar Adyen over te schrijven. Dit bedrag wordt dan weer binnen een aantal dagen naar u teruggestort. Gebruikt u voor overschrijvingen altijd ons eigen rekeningnummer zoals vermeld op de factuur. 

Waarom ontvang ik geen Acceptgirokaart meer bij de bestelling?

Met de overgang naar een nieuwe website, met nieuwe en extra betaalmethoden is het helaas niet meer mogelijk om een Acceptgirokaart mee te sturen bij de factuur. Als u kiest voor een betaling achteraf, dan kunt u de betaling na ontvangst van het pakket zelf overmaken via telebankieren, een overschrijvingskaart, of internetbankieren. De factuur met alle betaalgegevens zit bijgesloten in het pakket.

U kunt het bedrag overmaken op NL 16 INGB 0006349643 t.n.v. 'Vitaminen op Recept'.

Vermeld bij uw overschrijving altijd de referentie zoals op de factuur aangegeven. Hiermee kunnen we uw betaling gemakkelijk en snel verwerken.

Bent u de factuur of betaalgegevens kwijt? Dan helpt onze Klantenservice u graag verder.

Informatie over levertijd en bezorging in Nederland

Uw pakket wordt verzonden via PostNL. Wij sturen u na verzending van uw pakket een Track & Trace code per e-mail. Zorg er daarom voor dat u een juist e-mailadres bij uw bestelling noteert. Uw pakket wordt doorgaans na verzending de eerstvolgende werkdag bij u afgeleverd.

U ontvangt uw bestelling door de brievenbus in een speciale brievenbusverpakking, u hoeft dan niet thuis te blijven voor ontvangst. Uiteraard dient u in dit geval wel te beschikken over een deugdelijke brievenbus en vrij te zijn van obstakels. Wij hanteren de standaard maat van Post NL voor onze brievenbusverpakkingen. Indien de brievenbus te klein is voor levering, wordt het pakket bij de buren of op een afhaalpunt bezorgd.

De producten zitten verpakt in een speciale farmaceutisch dichtgesealde kunststof verpakking, die na opening hersluitbaar is. De doos zelf is ook geseald.

Heeft u problemen met de bezorging, geen pakket ontvangen of is de levering/inhoud van uw pakket niet naar wens? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Informatie over levertijd en bezorging in België.

Uw pakket wordt verzonden vanuit Nederland en via Bpost bij u bezorgd.  Uw pakket wordt doorgaans na verzending binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd.

U ontvangt uw bestelling door de brievenbus in een speciale brievenbusverpakking, u hoeft dan niet thuis te blijven voor ontvangst. Uiteraard dient u in dit geval wel te beschikken over een deugdelijke brievenbus en vrij te zijn van obstakels. Wij hanteren de standaard maat van Post NL en Bpost voor onze brievenbusverpakkingen. Indien de brievenbus te klein is voor levering, wordt het pakket bij de buren of op een afhaalpunt bezorgd.

De producten zitten verpakt in een speciale farmaceutisch dichtgesealde kunststof verpakking, die na opening hersluitbaar is. De doos zelf is ook geseald.

Heeft u problemen met de bezorging, geen pakket ontvangen of is de levering/inhoud van uw pakket niet naar wens? Neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Contact

Mijn Vitaminen op Recept

Regel zelf zaken zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens.

E-mail

Gemiddelde wachttijd: 2 werkdagen

Neem contact op via het contactformulier.

Gemiddelde wachttijd: 2 werkdagen

Neem contact op via het contactformulier.

Bel ons

Gemiddelde wachttijd: 5 minuten

0800-9887765 (NL)

0800-76780 (BE)

Gemiddelde wachttijd: 5 minuten

0800-9887765 (NL)

0800-76780 (BE)